donderdag 19 december 2013

Schuimpjes


52 keer creatief
1


De eerste keer van mijn 52 keer creatief project! Toen ik in de supermarkt rond liep bedenkend wat ik zou gaan maken voor deze week besloot ik om schuimpjes te maken. Bij ons thuis zijn deze zelfgemaakte schuimpjes altijd een succes, ze zijn super lekker! Ik maak eigenlijk altijd verschillende maten, voor als er iemand komt die niet zeker weet of hij mijn zelfgemaakte schuimpjes lust (een kleine om te proeven).  Het recept dat ik gebruikt heb is erg gemakkelijk, en je hebt bijna altijd alles al in huis. Hieronder het recept:
  •          125 gram kristalsuiker
  •          125 gram poedersuiker
  •          4 eiwitten
  •          10 gram maïzena
  •          Eventueel kleurstof en suikerdecoratie

Verwarm de heteluchtoven voor op 100 graden

Eerst weeg je kristalsuiker , poedersuiker en maïzena af en zet je al de overige benodigdheden klaar.


De poedersuiker en maïzena zeef je en schep je door elkaar.

Dan klop je de eiwitten met een mixer en voeg je langzaam de kristalsuiker toe. Blijf deze kloppen tot je “stijven pieken” krijgt.


Schep voorzichtig de poedersuiker, maïzena en eventueel kleurstof door de eiwitten.

Leg bakpapier op een bakplaat en zorg dat deze op een rechte ondergrond staat.

Doe de eiwitten in een spuitzak en spuit schuimpjes op de bakplaat (in de vorm die je zelf wilt).


Versier je schuimpjes (deze kunnen gewoon mee de oven in).

Plaats de bakplaat in de oven en wacht ongeveer 1 uur.


Eet smakelijk!