zondag 29 december 2013

waxinelichthoudertjes



52 keer creatief
2



Dit is de tweede keer van mijn 52 keer creatief project, en deze keer besloot ik lege potten te recyclen. Toen ik thuis ging kijken wat we allemaal hadden vond ik een paar lege glazen potjes. Daarna ben ik door mijn hobbyspullen gaan kijken om iets te zoeken waarmee ik ze ging decoreren. Hieronder zie je een beschrijving van hoe ik deze leuke waxinelichthoudertjes heb gemaakt.



Nodig:
  • 1 grote glazen pot 
  • kunst herfstbladeren
  • touw
  • lijmpistool
Maak eerst de pot goed schoon ( ik heb een grote nutella pot gebruikt). Rangschik de blaadjes naar je eigen smaak en lijm ieder herfstblaadje met een paar druppeltjes lijm vast op de pot. Wikkel het touw om de hals van de pot en zet deze soms vast met een beetje lijm (herhaal dit tot je vind dat er genoeg touw zit). Knip vier stukken touw af op dezelfde lengte en maak er een strik van om de pot. Zet er een waxinelichtje in en je bent klaar!



Nodig:
  • Klein glazen potje
  • Potloodjes
  • Lijmpistool
  • Lint
  • eventueel een decoratie steentje
Ook deze pot moet je eerst goed schoon maken (ik heb een klein doperwt potje gebruikt). Maak een klein sneetje in de potloodjes op de plaats waar hij moet worden afgebroken, en breek het potloodje dan met de hand (hij breekt dan precies op de plek van het sneetje). Rangschik de potloodjes hoe je wil, en lijm deze een voor een op het glazen potje. Maak met het lint een strik om de hals en werk deze af met een decoratie steentje. Zet ook hierin een waxinelichtje en je bent klaar.



Nodig:
  • glazen potje
  • lint
  • lijmpistool
  • doorschijnende kralen/steentjes
  • glimmend decoratie steentje
En ook deze pot moet je eerst goed schoonmaken (ik heb een middelgrote nuttela pot gebruikt). Lijm de doorschijnende steentjes aan de onderkant van de pot. Ga met het lint een paar keer om de hals van het potje (tussendoor soms vastlijmen) en maak er dan een mooie strik in. Werk ook deze af met een glimmend decoratie steentje. Als je er een waxinelichtje in hebt gezet ben je helemaal klaar!