maandag 23 december 2013

Kerstdrukte



Als ik moest kiezen winter of zomer, zou ik altijd winter kiezen! Ja ik hou van de winter, het weer, de kerstboom, warme chocolade melk, de sneeuw, de feestdagen en de hele dag in je pyjama op de bank naar je favoriete serie kijken! Vandaag is voor vele mensen de kerstvakantie begonnen, maar helaas voor mij moet ik dit jaar een paar dagen stage lopen in mijn o zo geliefde kerstvakantie.
Toen ik vanmorgen in de auto zat onderweg naar mijn stagebedrijf (duurt normaal 30 min maar vandaag maar 20), was ik vergeten dat de rest van de wereld natuurlijk wel gewoon vrij is!. Oké er zullen vast nog wel meer mensen moeten werken, maar die mensen houden vast niet zoveel van kerstvakantie als mij, en die mensen krijgen er betaald voor! Dus ja ik heb medelijden met mezelf, maar dit betekend wel dat ik nog maar 10 dagen stage hoef te lopen (90 uur).  

Gister begon de nachtmerrie die kerstboodschappen heet. Alle mensen haasten zich naar de winkels om al hun boodschapjes te doen, ook wij. Mijn ouders vonden het een goed idee als ik mee ging, zodat ik zelf kon uitzoeken wat ik wou eten aangezien ik een lastige eter ben. In de ochtend waren mijn moeder en ik afgezet door mijn vader in de stad om nog even kleding te gaan kopen. Aangezien ik het onzin vind om kleding te kopen die je maar een keer aantrekt en kerst er absoluut niet gaat om wat je aan hebt, koop ik altijd kleding waarvan ik weet dat ik ze nog vaker kan en ga dragen. Nadat we naar 3 winkels geweest waren, had ik al mijn kleren bij elkaar en werden we weer opgehaald door mijn vader om vervolgens door te rijden naar de Makro.



Toen ik zag dat de parkeerplaats helemaal vol stond en alle winkelwagens op waren wist ik dat dit niet heel leuk zou gaan worden. Uiteindelijk wisten we toch nog een parkeerplaatsje en een winkelwagen te bemachtigen. Binnen liepen we DRIE uur rond om alleen maar eten te kopen! Een hoop kleine hapjes, salades, gourmetspullen etc. maar vooral een hele berg verschillende desserts! Dit jaar is het idee om heel de dag door kleine dingetjes te eten, en dan als we nog honger hebben kunnen we nog gourmetten.


Ondanks alle winkeldrukte ben ik toch gek op de winter. De lange donkere dagen waardoor de kerstlichtjes lang branden, en de hele voorraad kaarsen op is, het huis dat een heerlijke dennengeur heeft en de leuke films op tv. Thuis word er ook altijd een puzzel neergelegd tijdens de kerstvakantie en iedereen legt wel een paar stukjes aan, ook zijn de spelletjes weer uit de kasten gehaald. Bijna iedere avond een grote beker warme chocomelk met slagroom! Ik merk ook aan mezelf dat als het slechter weer word dat ik meer ga lezen, ik heb een abonnement bij de bieb dus ik lees de laatste tijd ook echt ontzettend veel. Ja ik zou heel het jaar door winter willen!